Wersja archiwalna BIP

Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Główna treść‡ strony

Protokół Nr 12/2018

z dnia 27.03.2018 r.
PROTOKÓŁ Nr 12/2018
z posiedzenia Zarządu Powiatu Wołomińskiego
z dnia 27 marca 2018 r.


W posiedzeniu Zarządu Powiatu Wołomińskiego uczestniczyli:
- jego Członkowie: Kazimierz Rakowski, Mariusz Dembiński, Karol Małolepszy, Marta Rajchert oraz
- zaproszeni na posiedzenie: Skarbnik Jadwiga Tomasiewicz, Sekretarz Powiatu Aneta Piotrowska, Naczelnik Wydziału Inwestycji i Drogownictwa Andrzej Nocoń, Naczelnik Wydziału Edukacji Olga Wileńska, Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich Dorota Romańczuk, Naczelnik Wydziału Planowania i Rozwoju Jolanta Lejk, Naczelnik Wydziału Kultury, Promocji i Sportu Katarzyna Pazio.

Porządek obrad:
1. Przyjęcie porządku obrad.
2. Przyjęcie protokołu z posiedzenia Zarządu w dniu 20 i 22 marca 2018 r.
3. WID:
1) Informacja dot. przetargu na dostawę betonu asfaltowego z transportem w miejsce wbudowania.
2) Współpraca z gminami w zakresie utrzymania zieleni przydrożnej i chodników w pasie dróg powiatowych.
3) Omówienie zadań niemożliwych do zrealizowania w 2018 r.
4) Informacja dot. przetargu nieograniczonego pn. „Remont budynku zabytkowego ZSO w Radzyminie”.
5) Rozpoczęcie inwestycji przebudowa drogi powiatowej nr 4314W, relacji Turów-Ossów-Leśniakowizna-Majdan – przygotowanie spotkania Starosty z mieszkańcami.
4. WSO: Rozstrzygnięcie w sprawie oferty złożonej w trybie pozakonkursowym przez Fundację Ogarnij Emocje z Wołomina na realizację zadania publicznego w zakresie Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego.
5. WPR:
1) Projekt uchwały Zarządu w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy użyczenia części nieruchomości położonej w Tłuszczu o nr ewid. 597 obręb 0001-Tłuszcz.
2) Informacja dot. Rządowego Programu na rzecz rozwoju oraz konkurencyjności Regionów poprzez wsparcie lokalnej infrastruktury drogowej.
6. WKP: Wnioski o współorganizację imprez.
7. SK: Sprawy budżetowe.
8. Sprawy różne.

Rozpoczęcie obrad: godz. 14.00.

Ad. 1.
Odczytano i przyjęto porządek posiedzenia bez uwag.

Ad. 2.
Przyjęto protokół z posiedzenia Zarządu w dniu 20 i 22 marca 2018 r.

Ad. 3.
Naczelnik Wydziału Inwestycji i Drogownictwa poinformował o otwarciu ofert w przetargu nieograniczonym dot. „dostawy betonu asfaltowego z transportem w miejsce wbudowania”. Kwota z najkorzystniejszej oferty przekroczyła wysokość środków zabezpieczonych na dane zadanie w 2018 roku. Zarząd podjął decyzje o przesunięciu środków na wykonanie zadania.
Naczelnik Wydziału Inwestycji i Drogownictwa przedstawił informację w zakresie kontynuowania współpracy z gminami w ramach utrzymania zieleni przydrożnej i chodników w pasie dróg powiatowych. Naczelnik wydziału poinformował Zarząd o zmianie zakresu wykonywanych prac oraz o ustaleniu z Gminą Kobyłka, że wykonanie ww. zadania odbędzie się przez podmiot zewnętrzny.
Naczelnik Wydziału Inwestycji i Drogownictwa przedstawił zadania niemożliwe bądź przewyższające posiadane środki na zrealizowanie zadnia w 2018 roku:
1. Wykonani dokumentacji projektowej pn. „Rozbudowa drogi powiatowej Nr 4339W w msc. Strachów i msc. Iły gm. Jadów na odcinku od granicy z miejscowości Urle do granicy z powiatem wyszkowskim wraz z uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej ZRID w ramach zadania: „Projekt budowy drogi powiatowej nr 4339W Strachów – Iły”. Długość odcinka 4 km. Zarząd podjął decyzję o utworzeniu zadania dwuletniego. W związku z decyzją Zarządu, Wydział Inwestycji i Drogownictwa ma złożyć wniosek o zmiany w Wieloletnim Planie Finansowym.
2. Wykonanie dokumentacji projektowej na Rozbudowę drogi powiatowej Nr 4305W relacji Radzymin-Mokre-Łosie, gm. Radzymin wraz z uzyskaniem decyzji na realizację inwestycji drogowej (ZRID – Zarząd podjął decyzję o dołożeniu środków finansowych w 2019 r.
3. Zarząd podjął decyzję wykreśleniu zadania pn. „Projekt rozbudowy chodnika wraz z budową ścieżki rowerowej przy drodze powiatowej nr 4343W w msc. Szewnica, gm. Jadów”
4. Zadanie pn. „Budowa chodnika na odcinku Jadów – Wójty” – Zarząd podjął decyzję o realizacji zadania poprzez: przeniesienie środków z zadania opisanego w pkt. 3 oraz dofinansowaniu Wójta Gminy Jadów.
5. Zadanie pn. „Projekt chodnika w msc. Kozły gm. Tłuszcz”. Zarząd podjął decyzję o przeniesieniu środków w kwocie 50 tyś. zł. na realizację zadania.
6. Realizacja zadań na terenie Gminy Wołomin. Zgodnie z decyzja Zarządu, Wydział Inwestycji i Drogownictwa ma przygotować wniosek o przeniesienie środków w ramach realizacji inwestycji pn. Rozbudowa drogi powiatowej nr 4316W od drogi wojewódzkiej 634 do ronda w Majdanie, Gmina Wołomin”.
7. Wniosek Radnych P. Boneckiej i P. Rajchert w sprawie przygotowania dokumentacji projektowej chodnika na odcinku Radzymin-Ruda-Załubice. Zarząd podjął decyzję o budowie ciągu pieszo rowerowego na odcinku 2 km w ww. miejscowościach, w ramach zadania dwuletniego.
8. Zadanie inwestycyjne pn. „Rozbudowa ul. Wiejskiej w Tłuszczu”. Zarząd podjął decyzję o realizowaniu zadania. Wydział Inwestycji i Drogownictwa ma przygotować pismo o przedłużenie obowiązującej oferty oraz wystąpić do Burmistrza Tłuszcza o dominowanie inwestycji.
9. Zadanie pn. „Projekt i przebudowa chodnika Klembów-Sitki, gm. Klembów”. Zarząd podjął decyzję o dołożeniu brakujących środków finansowych, natomiast Wydział Inwestycji i Drogownictwa zobowiązał o wystąpienie do Wójta Klembowa o współfinansowanie zadania inwestycyjnego.
Naczelnik Wydziału Inwestycji i Drogownictwa przedstawił informację o otwarciu ofert w ramach przetargu nieograniczonego pn. „Remont budynku zabytkowego ZSO w Radzyminie”. Zarząd wyraził zgodę na przeniesienie środków na realizację dwóch części zamówienia tj. remont dachu i remont elewacji.
Naczelnik Wydziału Inwestycji i Drogownictwa przygotował informacje o spotkaniu Starosty z mieszkańcami oraz osobami zainteresowanymi w ramach planowanego rozpoczęcia inwestycji pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr 4314W, relacji Turów-Ossów-Leśniakowizna-Majdan.

Ad. 4.
Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich przedstawiła ofertę Fundacji Ogarnij Emocje złożoną w trybie pozakonkursowym na realizację zadania publicznego w zakresie Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego. Zarząd wyraził zgodę na przyznanie w ramach realizacji zadania wnioskowane kwoty 10 000,00 zł.

Ad. 5.
Zarząd jednogłośnie podjął uchwałę Nr V-62/2018 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy użyczenia części nieruchomości położonej w Tłuszczu o nr ewid 597 obręb 0001-Tłuszcz, dla Uczniowskiego Klubu Sportowego przy Zespole Szkół w Tłuszczu.
Naczelnik Wydziału Planowania i Rozwoju przedstawiła informację dot. Rządowego Programu na rzecz rozwoju oraz konkurencyjności Regionów poprzez wsparcie lokalnej infrastruktury drogowej, w których Powiat Wołomiński mógłby składać wnioski o przyznanie dofinansowania ze środków zewnętrznych.

Ad. 6.
Zarząd rozpatrzył wnioski o współorganizację imprez i podjął następujące decyzje:
1) Stowarzyszenie Piętczyzna Białki – Piknik rodzinny – odmowa dofinansowania;
2) Zespół Szkół w Jasienicy – Gminny Konkurs Matematyczny „Z procentem za pan brat” – odmowa dofinansowania. Radny Mariusz Dembiński wstrzymał się podczas głosowania.

Ad. 7.
Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę Nr V-63/2018 w sprawie przedstawienia sprawozdania rocznego za rok 2017.
Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę Nr V-64/2018 w sprawie wykonania uchwały zmieniającej uchwałę Rady Powiatu Wołomińskiego w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Wołomińskiego na 2018 rok.
Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę Nr V-65/2018 w sprawie zmian w uchwale Nr XLIII-484/2017 Rady Powiatu Wołomińskiego z dnia 19 grudnia 2017 r. – Uchwała Budżetowa Powiatu Wołomińskiego na 2018 rok.
Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę Nr V-66/2018 w sprawie zmian w uchwale Nr XLIII-484/2017 Rady Powiatu Wołomińskiego z dnia 19 grudnia 2017 r. – Uchwała Budżetowa Powiatu Wołomińskiego na 2018 rok – wykonanie.
Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę Nr V-67/2018 w sprawie ustalenia planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami na rok 2018.
Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę Nr V-68/2018 w sprawie zatwierdzenia bilansu za rok 2017 Powiatowego Centrum Dziedzictwa i Twórczości w Wołominie.
Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę Nr V-69/2018 w sprawie zatwierdzenia bilansu za rok 2017 Powiatowej Biblioteki Publicznej w Wołominie.

Ad. 8.
Naczelnik Wydziału Edukacji oraz Pan Wicestarosta Adam Łossan przedstawili Zarządowi uchwały Nr 5.94.2018 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 27 lutego 2018r. która w części uchyla uchwałę Rady Powiatu Wołomińskiego nr XLIV-507/2018 z 29 stycznia 2018 roku w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół publicznych i publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania oraz terminu i sposobu rozliczenia wykorzystania dotacji . Zarząd podjął decyzję o przygotowaniu przez Wydział Edukacji wraz z Biurem Prawnym wystąpieniu do Rady Powiatu Wołomińskiego w celu odwołania się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego od decyzji Regionalnej Izby Obrachunkowej.

Na tym protokół zakończono.
Godz. zakończenia: godz. 16.15
Protokołowała: Beata Techmańska


Wytworzył lub odpowiada za treść:Zarząd Powiatu Wołomińskiego, data: 27.03.2018 r.
Wprowadził:Magdalena Olejasz, data: 13.04.2018 r., godz. 12.55
Ostatnia aktualizacja:Magdalena Olejasz, data: 13.04.2018 r., godz. 12.55
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
13.04.2018 r., godz. 12.55Magdalena OlejaszDodanie strony

Strona oglądana: 1557 razy.